Fokxe Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Fokxe Forum

.TK
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Wilders loopt weg uit debat.

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 19
Leeftijd : 31
Woonplaats : Markelo
Registration date : 08-06-08

Wilders loopt weg uit debat. Empty
BerichtOnderwerp: Wilders loopt weg uit debat.   Wilders loopt weg uit debat. Icon_minitimedo maa 26, 2009 9:37 pm

Wilders loopt weg uit debat. 6D997252B4F06A1F3B7739A4854448
Copyright 2008, Novum

(Novum) - De PVV-fractie is donderdagochtend weggelopen uit het Kamerdebat over de crisismaatregelen van het kabinet. Fractievoorzitter Geert Wilders is 'woest' omdat de Tweede Kamer niets meer kan veranderen aan het crisispakket.

"We kunnen niets meer veranderen, dus we zitten hier voor Piet Snot", zei Wilders. "De Kamer staat in zijn hemd. Daarom gaan wij dit debat nu verlaten. Ik zet mijn spreektekst wel op mijn website. Heel veel plezier nog, wij gaan ervandoor."

De coalitiepartijen CDA, PvdA en ChristenUnie zijn betrokken geweest bij de onderhandelingen over het crisispakket en hebben hun handtekening eronder gezet. Samen hebben zij een meerderheid, dus de rest van de Kamer kan geen aanpassingen afdwingen.

CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel kwam er openlijk voor uit dat de ruimte voor wijzigingen 'buitengewoon beperkt' is. Daarmee wekte hij Wilders' woede. PvdA-fractievoorzitter Mariëtte Hamer probeerde nog uit te leggen dat 'goede voorstellen altijd worden besproken', maar Wilders was toen al vertrokken.

De rest van de oppositie is ook boos dat zij niets meer kan veranderen, maar doet wel mee aan het debat, waarvoor de Kamer de hele dag heeft uitgetrokken. GroenLinks-fractievoorzitter Femke Halsema noemde het vertrek van de negen Kamerleden van de PVV 'dramatisch'. "Een democratische partij loopt nooit weg uit een democratisch debat."

Onafhankelijk Kamerlid Rita Verdonk zei de woede van Wilders wel te kunnen begrijpen. "Maar weglopen is geen optie. Ik wil doorgaan tot de laatste snik." VVD-fractievoorzitter Mark Rutte dacht er hetzelfde over. "Geen provocatie kan zo ver gaan dat je je terugtrekt uit parlementair debat."

Van Geel zei niet onder de indruk te zijn van het weglopen van Wilders. Volgens de CDA'er is het in Nederland normaal dat coalitiepartijen betrokken zijn bij aanpassingen van het regeerakkoord. Het vertrek van Wilders is volgens Van Geel 'goed ingestudeerd'. "Wilders is heel goed in het opzetten van dit soort acties die veel aandacht trekken", constateerde hij.

PvdA-fractievoorzitter Mariëtte Hamer noemde het weglopen van Wilders 'een toneelstuk' en 'Haags millimetergedoe'. "Het is vooral jammer voor de kiezers van de heer Wilders, want die hadden er recht op gehad dat hun mening vandaag werd gehoord."

Ook vicepremier André Rouvoet (ChristenUnie) zei te vermoeden dat het weglopen van Wilders ingestudeerd was. "Ik had sterk de indruk dat het niet helemaal op het moment zelf opkwam", zei Rouvoet. "Ik denk dat dit het parlement geen goed doet."
Terug naar boven Ga naar beneden
https://fokxeforum.actieforum.com
Christiaan

Christiaan


Aantal berichten : 14
Leeftijd : 30
Woonplaats : Markelo
Registration date : 30-06-08

Wilders loopt weg uit debat. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wilders loopt weg uit debat.   Wilders loopt weg uit debat. Icon_minitimeza maa 28, 2009 9:44 pm

Niet zo goed van Wilders, buitenlanders moeten toch weg? Twisted Evil
Daar zit hij namelijk voor en dan moet hij het ook waar maken!
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 19
Leeftijd : 31
Woonplaats : Markelo
Registration date : 08-06-08

Wilders loopt weg uit debat. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wilders loopt weg uit debat.   Wilders loopt weg uit debat. Icon_minitimeza maa 28, 2009 10:04 pm

Christiaan schreef:
Niet zo goed van Wilders, buitenlanders moeten toch weg? Twisted Evil
Daar zit hij namelijk voor en dan moet hij het ook waar maken!

ja idd .. dat probeert hij ook (maar dan moet hij niet weglope .. ) Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
https://fokxeforum.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Wilders loopt weg uit debat. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wilders loopt weg uit debat.   Wilders loopt weg uit debat. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wilders loopt weg uit debat.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Jordaanse aanklacht tegen Wilders.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Fokxe Forum :: Psycho Corner :: Nieuws-
Ga naar: